Dag 12 St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 12 St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 12 St. Lucia

17 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vanmorgen iets later opgestaan, omdat de boot pas om 10:00 uur vertrekt. Wel nog even naar de Spar geweest en wat croissants en jam gekocht voor straks. We gingen vandaag een Boat Cruise doen op het meer van St. Lucia. In dat meer zitten heel veel nijlpaarden, maar ook krokodillen. Nadat we vertrokken waren zagen we al snel de eerste nijlpaarden. De kapitein zag ook veel andere dieren, zoals bv. een visarend. Die man had goede ogen, hij zag vanalles wat wij niet gezien hadden. Na kort tijd hadden we ook de eerste krokodil gezien. Veel mooie foto’s genomen en veel gezien. Groepen nijlpaarden zagen we en ook een hele grote krokodil. Na een paar uur waren we weer terug, dit was weer eens een andere manier om dieren te spotten. Daarna gingen we met de auto op weg naar Cape Vidal. Dat is een heel mooi strand aan de Indische oceaan. We wisten dat je daar geen eten en drinken kon kopen, dus daarvoor hadden we de croissants, jam en drinken zelf meegenomen. Na ongeveer een uur rijden kwamen we aan bij Cape Vidal. Inderdaad een heel mooi strand, waar weinig mensen waren. Heel anders dan dat je in Nederland aan het strand ligt. Het weer was redelijk vandaag, de zon scheen en het was ongeveer 24 graden. Even gaan liggen en daarna het water in. De temperatuur van het zeewater was best aangenaam. Na een aantal uren begon de zon alweer te zakken en begon het ook af te koelen. Ondertussen kwamen er ook steeds meer mensen aan met een vishengel. Die gingen staand op het strand aan de rand van het water vissen. We hebben niemand iets zien vangen, maar het zal toch wel gebruikelijk zijn. Na een aantal uren hadden we het weer gezien en zijn we weer teruggereden naar onze lodge. Allemaal lekker gedoucht en even uitrusten. De wifi was uitgevallen, dus even geen verslag bijwerken op internet, foto’s uploaden, enz. We besloten om even naar souvenirs te gaan zoeken. We hadden snel iets gevonden, een soort muurkleed (handgeschilderd doek). Dit willen we in het tuinhuisje ophangen. Flink afgepingeld, maar misschien toch nog wel teveel betaald. We kregen er nog wat pollepels bij. Later nog wat Afrikaanse kommetjes gekocht. ’s Avonds naar een ander restaurant gegaan, waar we weer gezellig gegeten en gelachen hebben.

• 19 Augustus 2016 - 10:27

Anny Spreeuwenberg:

Wij zitten hier lekker te genieten van jullie vakantie verslagen en foto,s samen met Netje We zien wel dat jullie genieten
    groetjes van Oma Netje en Opa Sef en Oma Anny