Dag 13 van St. Lucia naar Salt Rock - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 13 van St. Lucia naar Salt Rock - Reisverslag uit Salt Rock, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 13 van St. Lucia naar Salt Rock

18 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Salt Rock

Na 3 nachten in St. Lucia bij de Lidiko Lodge geslapen te hebben gingen we weer verder. We kregen nog wat tips van de eigenaar van de lodge over de omgeving van Salt Rocks. We hadden een rit van ongeveer 2,5 uur langs de kust naar Salt Rocks voor de boeg, ongeveer een half uur verwijderd van Durban. We kwamen om ongeveer 13:00 uur aan bij Guesthouse Zuider Zee Ocean. Een soort gasthuis, geen hotel en ook geen lodge. Was weer eens iets anders. Vanmiddag even naar het strand in Salt Rocks geweest, maar het was behoorlijk fris en zijn er dan ook niet zo heel lang gebleven. Daarna nog even het plaatsje verkend en even gekeken waar we ’s avonds konden gaan eten. Ook even bij het shoppingcenter geweest bij de afslag van de N2 (waren we al langs gekomen). Daar nog een lekkere milkshake gehad. Toen weer naar ons Guesthouse waar we 2 huisjes hadden. Iedereen weer lekker gedoucht en klaar voor het avondeten. Nadat Sander gedoucht had was er bij Suzan wel even paniek. Er was een klein salamandertje door het raam naar binnen gekomen en toen Sander dat vertelde wilde Suzan er liever niet meer slapen. Een tijdje later gingen ze nog even controleren of het salamandertje er nog was, maar er was niets meer te vinden. Misschien toch weer naar buiten gegaan. Dan toch maar naar het plaatselijke restaurant El Fresco gegaan. Toen we binnen kwamen waren we de enigste gasten in het restaurant. Er was wel een sportcafé bij, maar die mensen konden we wel horen maar niet zien. Ze hadden daar wel veel schik, want er werd behoorlijk gelachen. De bediening was erg vriendelijk en het eten verrukkelijk. Dat was de lekkerste biefstuk die we tot nu toe gehad hadden. De Afrikaanse biefstukken zijn heerlijk ! We waren met te voet en toen we terugliepen kon het eten weer wat zakken voor het slapen gaan.