Dag 9 van Swaziland naar Bayala(omgeving HluHluwe) - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 9 van Swaziland naar Bayala(omgeving HluHluwe) - Reisverslag uit Bayala, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Swaziland naar Bayala(omgeving HluHluwe)

14 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Bayala

Vanmorgen om 07:45 uur afgesproken om te ontbijten, zodat we rond 08:30 uur zouden kunnen uitchecken en wegrijden naar de volgende bestemming. Net voor de grens zagen we nog wat typische hutten van Swaziland staan. Even op de weg stoppen om wat foto’s te knippen. We hadden nog maar net geknipt of er stonden aan 2 kanten van de auto kinderen te bedelen voor eten. We hadden alleen wat snoepjes bij ons, dus daar maar wat van gegeven. Ze stonden er haast om te vechten. Ook een heel jonge moeder (naar schatting nog een tiener) met haar baby stonden te bedelen. Eigenlijk wel zielig, maar toch maar weer verder gereden. Via Swaziland de grens over naar Zuid-Afrika, naar provincie Kwazulu Natal, waar de amaZulu-stam woont (Zulus). In de buurt van HluHluwe ligt de Bayala Game Lodge, wat onze volgende bestemming is. Weer een heel stuk door Swaziland gereden en op een gegeven moment kwamen we weer bij de grensovergang. Daar kwamen we René en Miranda weer tegen die we bij de River Lodge getroffen hadden. Was wel toevallig dat je die op het zelfde moment treft. Benieuwd hoe de controles nu zouden gaan verlopen. De eerste formaliteiten verliepen vlot, de paspoorten waren snel gecontroleerd. Het zag er allemaal wat moderner uit dan de vorige keer. We kregen weer een briefje, wat we later weer in moesten leveren, vervolgens kregen we de Gate Pass (paspoort voor de auto). Toen we naar het volgende kantoor liepen zagen we buiten al een rij staan. Het schoot voor geen meter op. Toen we eindelijk binnen kwamen stonden er nog heel veel mensen voor ons. Slechts 1 loket was geopend en iedereen moest daar zijn paspoort laten controleren. Toen waren we eindelijk aan de beurt. De internationale geboorteakte van Jesper werd weer gevraagd en de stempels werden weer gezet. Toen weer naar het volgende loketje voor de stempel op de Gate Pass voor de auto. Eindelijk hadden we alles achter de rug, in totaal weer ongeveer 1 uur in beslag genomen. Nu nog een klein gedeelte door Zuid-Afrika rijden en dan bij Bayala afslaan. We kwamen weer op een zandweg terecht, die niet overal even goed was. De Bayala Game Lodge was nog ongeveer 10 km. Daar aangekomen rond 13:30 uur zagen we een mooie afgelegen lodge, met een zwembad erbij. Het was weer behoorlijk heet en wilden deze middag gebruiken om wat te relaxen. Allemaal toch even het zwembad in geweest, maar het water was behoorlijk koud. Nog wat drankjes genuttigd en om 19:00 uur was er weer een gezamenlijke braai met de aanwezige gasten. Dit was weer goed verzorgd. De plannen voor de volgende dag nog doorgenomen en op tijd naar ons huisje.

• 15 Augustus 2016 - 22:09

Elly Verstappen:

Hoi allemaal,

Het ziet er allemaal super uit. Mooie foto's en leuk verhaal.
    Geniet er nog van!

Groetjes,