Dag 6 Morning walk en Sefapane River Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 6 Morning walk en Sefapane River Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 6 Morning walk en Sefapane River Lodge

11 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vanmorgen was het weer heel vroeg, om 05:30 uur weer melden bij de receptie voor de Morning Walk. De rit naar het vertrekpunt vanaf waar we met de voet verder gingen was weer behoorlijk koud. Het was in het begin nog donker en we zagen al snel een kudde olifanten. Verder gereden naar een rotsberg vanaf waar we te voet verder gingen. Deze keer met 2 rangers inclusief geweren. We kregen uitleg wat we allemaal wel en niet moesten doen. Het leek allemaal best gevaarlijk te kunnen worden. We moesten achter de 2 mannen aanlopen in een rij en niet praten . Als we iets zouden zien moesten we een geluid maken dmv vingerknippen of iets dergelijks. Het was in het begin best spannend en we keken goed om ons heen. Geleidelijk voelden we ons wat vrijer. We kregen wat uitleg over de “bush”. Plotseling stonden de rangers stil. In de verte was een grote olifant te zien. De bedoeling was om deze te gaan benaderen. We liepen met een boog, volgens de ranger afhankelijk van de windrichting, anders zou de olifant ons wellicht ruiken en weglopen. We liepen een flink stuk maar de olifant was nergens te vinden. Olifanten konden snel weglopen, maar de ranger gaf de indruk dat hij hem zou kunnen vinden. Helaas is dat niet gelukt. Nog een ontbijtje genuttigd midden in de bush en toen weer via een andere kant teruggelopen naar de jeep. Nog wat giraffen gespot en toen weer teruggekeerd naar de Sefapane Lodge. De meesten gingen even een dutje doen. Om 14:00 uur moesten we ons melden bij de receptie van de Sefapane Lodge om van daaruit opgehaald te worden en naar de Sefapane River Lodge gebracht te worden. Vooraf nog even een lunch genuttigd bij het zwembad. We hadden alleen de spullen die we nodig hadden voor 1 avond en nacht ingepakt en de rest van de koffers in de auto gezet, zodat we de dag erna snel konden vertrekken. Nico van De Sefapane River Lodge kwam ons ophalen. Hij lijkt sprekend op Clarence Seedorf, dat had hij blijkbaar al vaker gehoord. Nu via een andere gate het Kruger Park in gereden en nog wat dieren gespot onderweg. Bij aankomst bleek het een geweldige Lodge te zijn. Iedereen werd enthousiast en we gingen meteen foto’s maken. We vergaten de vriendelijke bediening hun welkomswoord te laten doen. De bediening bestond uit 2 hele vriendelijke goedlachse Afrikaanse vrouwen en een Nederlandse stagiair (Jur). Er stonden 5 lekkere cocktails (zonder alcohol) klaar een wat lekkere snackjes, waar 1 snack heel pittig was. Kennisgemaakt met de andere gasten, een Duitser en een Nederlands stel uit Eindhoven. Het terras keek uit over de Olifant Rivier en het uitzicht was prachtig ! We zagen aan de rivier een paar krokodillen, een Nijlpaard dat lag te slapen en op dat moment was er een olifant aan het drinken uit de rivier. We hadden 3 ronde huisjes waar de dieren heel dichtbij konden komen. Ook was er geen wifi beschikbaar. Dat is ook wel eens fijn, dan kom je er ook achter hoe vaak je daar gebruikt van maakt en hoe fijn het is om dat gewoon eens niet te doen. Nico stelde voor om nog een Game Drive te doen van 17:30 uur tot 19:00 uur. We waren nog geen 2 minuten onderweg of er stond al een grote olifant voor de jeep op een tiental meters afstand. Hij liep in onze richting, dat was gewoon een geweldig moment. Even daarna een giraf heel dichtbij en het ging maar door. Zoveel hadden we in zo’n korte tijd nog niet gezien. We vonden het allemaal geweldig om deze safari nog meegemaakt te hebben. Bij terugkomst hadden we nog een kwartiertje om ons op te frissen voor het avondeten. De bediening was al aan het “braaien”, de Afrikaanse manier van bbq’en. We kregen een uitleg van de giebelende dames en daarna konden we gaan eten. Het was allemaal heerlijk. We waren ondertussen lekker aan het kletsen met het Nederlands stel (Rene en Miranda), Nico en de Duitse gast die wat stiller was. Nog even wat gedronken en weer vroeg naar bed. We hadden afgesproken om 07:30 uur te gaan ontbijten, zodat we om 08:30 zouden kunnen terugrijden naar de Sefapane Lodge. Wat jammer dat we hier maar zo kort waren !

• 12 September 2016 - 12:12

Miranda:

Hallo Familie uit Meijel

Wat leuk om dit verhaal te lezen, grappig om onze namen te lezen bij dit verslag, ik heb nog regelmatig gehoopt jullie tegen te komen. wel nog elkaar gezien bij de grens in Swaziland.

ik hoop dat ik op een rustig moment even heel jullie reisverslag kan lezen, hoe gaat dit mij lukken??

hopelijk horen we wat van jullie!!
    lieve groetjes van Miranda en natuurlijk ook van Rene