Dag 4 van Graskop naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 4 van Graskop naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Graskop naar Phalaborwa

09 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Na het opstaan zagen we een aantal apen aan ons huisje voorbijlopen en in de bomen klimmen. Het Afrika-gevoel begint nu echt te komen. Het ontbijt was beter dan het buffet van gisteravond, niets mis mee. Vandaag rijden we via Graskop door de schitterende Blyde River Vallei naar de eindbestemming Phalaborwa (Stefapane Lodge). Op de weg naar Graskop nog gestopt bij een aantal hele mooie uitzichtpunten, waar de Three Rondavels het mooiste was. Een schitterend uitzicht over bergen in de vorm van ronde huisjes (rondavels). In Graskop heerlijke pannenkoeken gegeten bij het beroemde Harrie’s Pancakes. Daarna verder gereden naar Phalaborwa aan de rand van het Kruger Park. Onderweg steeds meer dieren te zien langs de weg, de weg overstekend, enz. Ook nog even naar een lokale winkel gegaan waar we wel echt nagekeken werden. We waren daar de enige blanken leek het wel. Later zagen we nog 2 blanke mannen. De auto weer volgetankt en doorgereden naar de Stefapane Lodge. De service bij de receptie was geweldig, alles werd goed uitgelegd en er lag een brief klaar met het programma voor de komende dagen. Een heel mooi programma, nl. morgen een Full Day Game Safari van 10 uur incl. ontbijt en lunch. Vertrek 06:00 uur, dus op tijd naar bed. De dag erna een Morning Walk met een gids. Vertrek 05:00 uur, nog vroeger naar bed dus. Aangekomen bij ons huis, was iedereen enthousiast. Een schitterende accommodatie en heel groot. Mooie bedden met muskietennetten, een grote woonkamer, etc. Heel veel gebruik zullen we er niet van maken, maar toch. De uren dat we er zijn zijn van alles voorzien. ’s Avonds naar het restaurant, ook dat zag er heel goed uit. Een buitenbar en zwembad, waar in de Afrikaanse winter ’s avonds niet veel gebruik van gemaakt wordt. Een heel gezellig buitenterras en heerlijk eten en heerlijke wijn voor de liefhebbers. Na thuiskomst snel naar bed.

• 15 Augustus 2016 - 20:12

Bertien Kleuskens:

Hallo daar,

Dat ziet er allemaal heel erg bekend uit. Supertof en fijn dat jullie zo genieten.
    Wij genieten hier met jullie mee. Veel plezier!

Groetjes!!!