Dag 3 doorreis naar omgeving Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 3 doorreis naar omgeving Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 3 doorreis naar omgeving Graskop

08 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanmorgen alle koffers weer gepakt voor de lange autorit naar ons volgende verblijf. Na het ontbijt uitgecheckt en de huurauto in ontvangst genomen. Dat had wel wat opstartproblemen. Op de voucher bleek niet vermeld dat we ook een navigatiesysteem geboekt hadden. Dat was even een tegenvaller. Gelukkig had Gerard vooraf ook de benodigde landenkaarten van Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho gedownload op zijn mobiel, zodat we die gelukkig kunnen gaan gebruiken. Ook het benodigde kabeltje voor in de auto in Dusseldorf nog snel uit de auto gehaald, misschien toch een voorgevoel dat dit niet goed zou gaan. Niet dat je alleen maar de navigatie volgt maar op dagen als deze is het toch wel handig. Dit is zo’n dag om een grote afstand te overbruggen. Een rit van 430 km. Met wegrijden even flink wennen aan het links rijden, links schakelen, maar dat went vrij snel. Het eerste stuk was heel goed te doen. Dat was allemaal snelweg in goede staat. Een tussenstop gemaakt, lekker geluncht, wat drinken en chips gekocht en een landkaart. Daarna weer verder op de snelweg. Echter toen we op een soort provinciale weg kwamen was het even heel lastig. Er bleken flinke grote en diepe gaten in het wegdek te zitten en soms moest je er door slalommen om ze te ontwijken. Er werd wel voor gewaarschuwd op verkeersborden (waarschuwing voor “potholes”). Onderweg maar weer volgetankt. Daar werd je ook opgevangen door iemand die de autoruit wast en de bandenspanning controleerde en bijvulde. Na om 10:30 uur vertrokken te zijn kwamen we uiteindelijk om 17:30 uur aan bij ons volgende verblijf. Een behoorlijk luxe vakantiepart met grote chalets (Stone chalets), de Forever Resort Blydepoort. Alle spullen weer opgeladen, er waren zelfs Nederlands stopcontacten aanwezig. Naast de Afrikaanse, waar we verloopstekkers voor meegenomen hebben. Eigenlijk jammer om hier alleen te overnachten, maar morgen gaan we op weg naar Phalaborwa aan de rand van het Kruger Park. Wel naar het restaurant gegaan. Bediening had er niet veel zin meer in. Zei dat er nog een buffet was. Buffet werd niet echt goed meer aangevuld. Later zagen we dat je ook a la carte kon eten. Dus maar weinig fooi gegeven.