Dag 7 doorreis naar Mbabane (Swaziland) - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag 7 doorreis naar Mbabane (Swaziland) - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag 7 doorreis naar Mbabane (Swaziland)

12 Augustus 2016 | Swaziland, Mbabane

’s Morgens op tijd op te staan om nog voor het ontbijt uit te kunnen kijken over de Olifanten Rivier. Lekker ontbijt gehad en weer terug naar de Sefapane Lodge. We konden ons opmaken voor een lange reis van 420 km naar Mbabane (Swaziland). Volgens de navigatie zou dat 7 uur en 45 minuten duren ! Onderweg werd de eindtijd wel steeds korter en het leek wel een route met een omweg. We wisten eigenlijk niet goed waarom deze route in onze reispapieren stond beschreven. Na een tussenstop bij een tankstation gaven we opnieuw de eindbestemming aan in de navigatie en toen kwam er een andere en snellere route als voorstel. Dat scheelde meer dan een uur rijden. Misschien was de beschreven route een meer toeristische route, maar we gaven allemaal de voorkeur aan de snellere route volgens de navigatie. We gingen ook op een andere plaats de grens over naar Swaziland. Voor alle grensformaliteiten konden we wel een half uur uittrekken. Eerst kregen we een briefje met ons kenteken op vermeld. Eerst moesten we naar een kantoor waar we onze paspoorten moesten laten zien. Daar werden alle gegevens ook nog met de pen in een dik boek geschreven (!). De paspoorten werden ingescand en alles was goed. Toen moesten we nog 3 loketten langs. Eerst het “auto”-paspoort laten zien en toen kregen we weer een nieuw briefje. Met dat briefje moesten we naar een loket waar we tol moesten betalen en nog naar een ander loket waar we opnieuw de paspoorten moesten laten zien. Overal werden er stempels gezet en eindelijk hadden we alles compleet om de grens over te gaan. In Swaziland hoefden we met deze route niet lang meer te rijden voor de eindbestemming Mbabane (hoofdstad van Swaziland). Ook dit hotel zag er goed uit. We moesten voor de kinderen nog wel een andere kamer regelen, omdat er maar 2 bedden stonden ipv 3 bedden. ’s Avonds weer lekker gegeten. De bediening was wel wat minder als dat we gewend waren, maar het eten was goed. Daarna nog even bekijken wat we de dag erna zouden gaan bezichtigen.